luni, 6 mai 2013

Malware la orizont

Hristos a Inviat, dragilor ! In primul rand, vreau sa va urez un Paste Fericit, pentru ca nu am apucat sa intru zilele astea :) Sa aveti parte de cat mai multa Lumina, care sa va calauzeasca drumul Vietii ! Am gasit si acest videoclip super dragalas. Sper sa va placa.


2qkm05f_large

Pentru inceput, stiu ca am ramas cam in urma cu filmele, si nici n-am mai scris de ceva vreme, dar am avut mari probleme cu un malware, iar browserul nici nu mi-a dat voie sa intru pe pagina. Daca folositi Google Chrome stiti despre ce vorbesc. Din fericire, am rezolvat situatia ( desi mi-a luat ceva, pentru ca nu am probleme de aceste gen, de obicei )

Astazi vorbim despre viruși ( nu virusuri ).
Cred ca protectia informatiilor de pe computer ar trebui sa fie o prioritate, avand in vedere multitudinea pericolelor de pe internet - virușii. Internetul a devenit mediul cel mai folosit pentru raspandirea "intrușilor". Totusi, cele mai multe contaminari ale calculatoarelor personale au loc prin atasamente infectate ale unor emaliuri si prin fisiere infectate descarcate.


Dar ce este, de fapt, un virus ? Ei bine, "un virus informatic este un program care se caracterizeaza prin faptul ca are un potential distructiv asupra calculatorului infectat". La fel ca si virusii biologici, cei informatici se pot “inmulti”, creând copii ale lor, care pot infecta si alte calculatoare.

Iata cele mai importante tipuri de viruși :
- Cei ce folosesc calculatorul infectat doar pentru a se multiplica in vederea infectarii altor calculatoare - se numesc "worms" - cei mai multi sunt transmisi pe mail
- Cei  care se declanseaza instantaneu la deschiderea unui program infectat sau intr-o anumita zi a anului - sunt virușii obisnuiti - actiunea nociva este variabila
- Cei ce ofera acces calculatorului infectat unei persoane ce nu se afla in mod fizic langa acesta - se numesc "troieni". Cel mai periculosi la ora actuala este Carberp

Iata ce ar trebui sa faceti mereu pentru a va proteja PC-ul :
- Utilizati un antivirus bun, pe care sa-l actualizati constant
- Scanati toate mailurile primite
- Descarcati fisiere de pe siteuri de incredere
- Scanati regulat PC-ul
- Instalati un firewall
- Folositi parole puternice

5 comentarii:

  1. Ei, de cand asteptam un post ca asta ! :)) E super-util si sper sa mai gasesc la fel !

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu stiam ca exista acesti "worms".. Ah, si mersi de sfaturile de la final, pentru ca momentan nu am un firewall si nu am mai actualizat antivirusul de ceva vreme..

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pare ca articolul asta chiar a avut "lipici" :) E si primul la "postari populare" ! Abia il astept pe urmatorul !

    RăspundețiȘtergere
  4. S-a facut sambataaaa :* Vreau filme, ca stiu ca ale tale sunt bune :D Ma intreb la ce o sa ma uit saptamana asta...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce draguta e poza cu iepurasul :O !!

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza ! Scrie ce simti !